Vážení zákazníci, 5.7. a 6.7. budeme mít ZAVŘENO. - více informací zde │ Omezení vychystávání balíků - více informací zde

Přístroj na výměnu brzdové kapaliny a odvzdušnění brzd 0,75 l + láhev - JONNESWAY AE300214

-5%

Výrobce JONNESWAY

Kód produktu AE300214


Dostupnost ✓ Skladem - ihned k expedici


Původní cena 1 727,00 Kč

Cena bez DPH 1 356,20 Kč

Cena s DPH 1 641,00 Kč


+ -

Popis výrobku


Odsávačka na podtlakové odvzdušnění brzd bez pomocníka, plnící nádoba (0,75 l), odsávací nádoba (1 l), 4 adaptéry – JONNESWAY AE300214

Univerzální podtlaková odsávačka pro snadnou a rychlou výměnu brzdové kapaliny jedním mechanikem (není třeba pomocníka).

 

Základem této sady je vakuová odsávačka s 1/4“ závitem pro připojení vzduchu. Odsávačka se našroubuje na 1l nádobu (záchyt odsáté kapaliny), ze které vede průhledná silikonová hadička, díky které lze snadno sledovat proces výměny kapaliny nebo odvzdušňování. Na jejím konci je univerzální gumový adaptér pro připojení odsávačky na odvzdušňovací šroub (tzv. nipl), který pasuje na odvzdušňovací šrouby všech velikostí, a díky svojí poddajnosti spoj dokonale utěsní. Páka pro spuštění podtlaku (odsávání) má aretaci pro kontinuální odsávání.

 

Odsávačka a gumový adaptér mají praktický háček pro snadné umístění přípravku v pracovním prostoru.

 

Dále je součástí této sady plnící láhev o objemu 0,75 l s uzavíracím ventilem a čtyřmi různými adaptéry pro upevnění na různé nádržky s brzdovou kapalinou. Tato láhev se naplní novou kapalinou, s uzavřeným ventilem a redukcí vhodné velikosti se usadí na nádržku s brzdovou kapalinou, a ventil se otevře. Při odsávání staré kapaliny se nádržka automaticky doplňuje z plnící lahve.

 

Ačkoliv je tato sada určená primárně na výměnu brzdové kapaliny, lze ji použít i k dalším servisním úkonům – zalití naftového filtru po výměně, odvzdušnění nízkotlakého naftového okruhu, nebo odsávání jiných provozních kapalin.

 

Technické parametry:
- spotřeba vzduchu: 160 litrů/min.
- pracovní tlak: 5-8 bar
- velikost závitu pro připojení vzduchu: 1/4” (dodáváno bez rychlospojky na kompresor)
- plnící láhev: 750 ml
- odsávací nádoba: 1000 ml
- délka odsávací hadičky: 1 metr
- 4 ks adaptérů pro usazení na nádržku s brzdovou kapalinou

Sada je dodávána bez koncovky pro připojení na kompresor. V případě potřeby lze využít např. Rychlospojka 1/4" AG – vnější závit (samec).

Stručný postup

Nejprve využijeme odsávačku k odčerpání staré brzdové kapaliny vložením hadičky do nádržky a spuštěním odsávačky. Nádržku doplníme novou kapalinou.

Plnící láhev naplníme novou brzdovou kapalinou, vybereme vhodný adaptér, a láhev postavíme vzhůru nohama do nádržky tak, aby adaptér byl ponořený v brzdové kapalině. Ventil na lahvi otočíme do otevřené polohy.

Pozn.: V případě umístění nádržky v místě, kde na ni nelze postavit plnící láhev, je třeba kapalinu a její hladinu hlídat a doplňovat přímo do nádržky. Nikdy nesmí klesnout pod rysku MIN.

Nyní můžeme začít se samotnou výměnou kapaliny (resp. také odvzdušněním) v brzdovém okruhu odsáváním staré kapaliny přes odvzdušňovací šrouby brzdových třmenů. Přesné pořadí doporučujeme zkonzultovat s dílenskou/servisní příručkou k vašemu vozu; zpravidla se ale začíná u třmenu, který je nejdále od hlavního brzdového válce, a skončí se u třmenu nejbližšího – tedy spolujezdec vzadu, řidič vzadu, spolujezdec vpředu a řidič vpředu.

Na odvzdušňovací šroub nasadíme gumovou koncovku, spustíme podtlak (odsávání), a klíčem povolíme odvzdušňovací šroub. Kapalinu odsáváme, dokud v hadičce neuvidíme protékat novou čistou kapalinu; v případě odvzdušňování dokud neskončí bublinky.

Pokud měníme kapalinu preventivně, v dílenské příručce si zjistíme objem kapaliny, který je nutné odsát z jednotlivých třmenů, aby došlo k úplné výměně brzdové kapaliny.

Po skončení uzavřeme ventilek plnící lahve, doplníme kapalinu po rysku MAX, a tím máme hotovo.

Tipy
- V průběhu práce stále kontrolujeme dostatek kapaliny v plnící lahvi (případně v nádržce, pokud se láhev nevejde).
- Před samotnou výměnou doporučujeme očistit jednotlivé odvzdušňovací šrouby, aby se při povolování a následném utahování nedostaly do závitů nečistoty.