Přípravky pro aretaci a časování motoru
V této sekci najdete přípravky pro aretaci a časování motoru, zkráceně řečené aretační přípravky. Ty patří k základnímu vybavení každého autoservisu a automechanik se bez nich neobejde. Naše nabídka obsahuje přípravky pro nejrozšířenější značky aut – například BMW, Ford, Mercedes-Benz, Opel, všechny značky koncernu Volkswagen apod.
#ShowMore#
Na přání vám ale zajistíme i pomůcky pro méně rozšířené značky, jako třeba Alfa Romeo nebo Saab. Aretační přípravky jsou vám k dispozici buď v ucelených sadách, nebo jednotlivě pro konkrétní motorizaci. Vzhledem ke spolupráci mnoha automobilek může také jedna sada pasovat na motory více značek. Při vybírání správného kusu je třeba se řídit kódem motoru - během výrobního cyklu mohou být i na první pohled stejné pohonné jednotky v detailech odlišné. Nabízíme vám také i další přípravky na rozvody motoru. U nás si určitě vyberete.
- Alfa Romeo
- BMW
- Fiat
- Ford
- Land Rover, Jaguar
- Mazda
- Mercedes-Benz
- Mini
- Nissan
- Opel
- Peugeot, Citroen
- Porsche
- Renault
- VW koncern (VW, Audi, Škoda, Seat)
- Volvo
- Ostatní aretace / Časování
Nejprodávanější
Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových i dieselových motorů vozidel koncernu VAG, velká sada 32 dílů v plastovém kufru – QUATROS QS10082S touto velkou 32dílnou...
Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových – zážehových motorů, v plastovém kufříku – QUATROS QS10930. Sada se používá např. při výměně těsnění pod hlavou...
Přípravky k aretování rozvodů Škoda (Octavia III), Volkswagen (Golf), Audi (A3, A4), motory VAG 1.6 TDI CR a 2.0 CR TDI CR od r. v. 2012 – QUATROS QS10614 Sada určená k...
Souprava přípravků na montáž a demontáž tlumiče vibrací a nastavení klikové hřídele – ASTA A-VD4C Sada je určená pro zajištění nastavení rozvodů v případě,...
Aretační přípravky na rozvody motorů vozidel BMW N47 a N57 – QUATROS QS10070. Souprava určená pro práci na rozvodech (časování) naftových motorů BMW 1.6D, 2.0D a 3.0D....
Aretační přípravky na vačkové hřídele (tzv. vačky) a klikové hřídele (tzv. kliky) SATRA S-25VAG Používají se při montáži a demontáži vačkových hřídelí, testování a seřízení...
Aretační přípravky na rozvody motoru - ASTA A-3CY10. Určeno pro zážehové (benzínové) motory koncernu VAG objemu 1.0 litru (3válec), 1.2 a 1.4 litru (4válec) s přímým...
Přípravky na aretaci rozvodů benzínových motorů 1,75 TBI Alfa Romeo a Lancia, sada v plastovém kufru – ASTA A-AR175TB Určeno na nastavování časování, výměnu rozvodového...
Aretační přípravky na rozvodu (časování) vznětových motorů BMW, v plastovém kufru s pěnovou výložkou – QUATROS QS10050. Použití např. při výměně rozvodového řetězu a...
Aretační přípravky pro seřízení a montáž hlavy válců u benzínových motorů 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.4, 2.5 Volvo se dvěma vačkovými hřídeli – QUATROS QS10340. Sadu lze také...
Aretační přípravky na rozvody Opel a Chevrolet, motory 1.0, 1.2 a 1.4 16V s řetězovým rozvodem, 7dílná sada – QUATROS QS10750. Souprava nástrojů určená k aretací...
Aretace rozvodů BMW s motory N43 1.6 / 2.0 benzín – QUATROS QS10196. Sada nářadí na časování benzinového motoru BMW N43 pro seřízení a vyrovnání vačkového a klikového...
Aretace rozvodů pro benzínové motory Ford a Mazda a naftové motory Ford, Peugeot a Citroen, velká sada v plastovém kufru – QUATROS QS10086. Velká souprava přípravků pro...
Aretační přípravky na rozvody (časování) tříválcového benzínového motoru 1.0 a 1.2 VVT vozidel Peugeot a Citroen – QUATROS QS10648A. Používá se při aretaci (nastavení)...
Aretační přípravky na rozvody motoru, sada 6 dílů v plastové kazetě - ASTA A-MINC16 Určeno pro zážehové (benzinové) motory objemu 1,6 litru ve vozidlech značky Mini....
Aretační přípravky na rozvody motorů BMW N40 a N45 – QUATROS QS10659. Určeno pro zážehové (benzinové) čtyřválcové motory řad N40, N45 a N45T (varianty B16, B16A, B16AC) ve...
Aretační přípravky na rozvody (časování) naftových motorů objemu 1,6 litru, v pěnové vložce – QUATROS QS10422 Určeno pro vznětové pohonné jednotky 1.6 CDi/BlueTEC, 1.6...
Aretační přípravky na rozvody (časování) dieselových – naftových motorů koncernu VAG, v plastovém kufříku – QUATROS QS10399. Nástroje se používají pro aretaci vačkové a...
Přípravek na aretaci klikové hřídele přes setrvačník, pro vozidla koncernu VAG (VW). Určeno pro vozidla se vznětovými (dieselovými) motory 1,9 TDI a 1,9 SDI s rotačním...
Aretační přípravky pro Renault, Nissan, Opel s motory 1.6, 2.0 a 2.3 DCi; 8dílná sada v kufříku – QUATROS QS10421. Sada nářadí a přípravků pro aretaci motorů 1.6, 2.0 a 2.3 DCi...
Aretační přípravky Renault, benzín a diesel, s motory1.4, 1.6, 1.8, 2.0l - QUATROS QS10094. Sada rozvodových nástrojů potřebná k zajištění rozvodu ve správné poloze při výměně...
Sada na aretaci rozvodů VW, Audi, Škoda, 1.2, 1.4, 1.6 FSi TSi TFSi GEKO Aretace rozvodů VW Audi Škoda, Seat s motory 1.2 TSi, TFSi a motory 1.4, 1.6 FSi, TSi (rozvod řetězem)...
Aretační přípravky na rozvody dieselových (vznětových) motorů 1.6, 1.9 CDTi, 2.0 a 2.4 JTD ve vozidlech značek Opel, Saab, Fiat, Alfa Romeo a Lancia, v plastové kazetě -...
Aretační sada pro blokaci rozvodů, pro motory CDTi, DTi a dCi (Renault, Opel, Nissan, Dacia) – QUATROS QS10306. Aretace rozvodů pro Renault, Nissan dCi, Opel Di, DTi, CDTi....
Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových motorů 1.0 12V / 1.2, 1.4 TSI a TFSI, v plastovém kufříku – QUATROS QS10359Sada rozvodových nástrojů, která zablokuje a...
Aretace rozvodů a čerpadla pro motory Ford 1.4, 1.6 TDci, 1.6 HDi, 2.0, 2.2, 2.4 Duratorq 16v TDdi, TDci (řetěz) – QUATROS QS10325. Sada je dodávána v plastovém kufříku. Barva...
Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových i naftových motorů, v plastovém kufříku – QUATROS QS10314. Použití pro servisní práce na zážehových i vznětových...
Aretační přípravky na rozvody (časování) motorů, v plastovém kufříku – SATRA S-BTFSI. Pro vozidla koncernu VAG se zážehovými (benzínovými) motory 2.0 litru FSi a TFSi. Ve...
Aretační přípravky na rozvody naftových motorů Ford TDCi, sada v plastové krabičce - ASTA A-22TDCI Používají se při montáži a demontáži vačkových hřídelí (tzv. vaček),...
Aretační přípravky na rozvody (časování) dieselových – vznětových motorů, v plastovém kufříku – QUATROS QS10096 Určeno pro pohonné jednotky s označením M47 (řadový 4válec)...
Aretační sada na motory VW 2.4D, 2.5 TDI (CR), 1.9D a 1.9D Turbo – QUATROS QS10660. Sada na aretaci rozvodů pětiválcových naftových motorů v modelech Volkswagen...
Aretační přípravky na vačkové hřídele „vačky“, pro benzinové motory Alfa Romeo 1.4, 1.6, 1.8 a 2.0 16V Twin Spark, v plastové kazetě - SATRA S-8078 Určeno pro...
Aretace rozvodů motory 2.5 a 2.8 CRD ve vozech koncernu Chrysler (Jeep) – QUATROS QS10386. Přípravky na aretaci se používají pro přidržení vačkové a klikové hřídele...
Aretační přípravek na setrvačník HYUNDAI a KIA, 1.0-2.7 benzín a 2.0-2.2 diesel (2007-2018) – QUATROS QS10053. Určeno k zablokování setrvačníku zážehových...
Sada rozvodového – aretačního nářadí pro výměnu řemene u vozidel Alfa Romeo, Fiat, GM (Chrysler, Jeep, Vauxhall/Opel) a Lancia s naftovými motory 1.6, 1.9, 2.0 a 2.4 L – QUATROS...
Aretační přípravky na rozvody benzínovvch motorů 1.6 a 1.8 litru 16V, pro Opel, Chevrolet, Fiat a další, sada v plastovém kufru - ASTA A-16180 Nářadí například pro...
Aretační přípravky: nezbytné vybavení pro opravu rozvodů motoru
Speciální přípravky pro aretaci a časování motoru mají mezi autoservisním vybavením zvláštní postavení. Bez nich by značná část oprav pohonných jednotek aut nebyla možná buď vůbec, nebo jen složitě a s nejistým výsledkem. Jejich koupě je tak pro automechaniky víceméně nutnost.
Princip funkce těchto přípravků je přitom poměrně jednoduchý. Slouží k zajištění, tedy aretování vačkových hřídelí či částí rozvodů. Jmenujme například rozvodová kola, setrvačníky, klikové hřídele atd. Pokud je například nutné měnit na vozidle rozvodový řemen, řetěz (mylné je stále ještě rozšířené pravidlo, že řetěz bývá takzvaně bezúdržbový – může se například vytahat) nebo čerpadlo, je nutné rozvody ještě před započetím prací takto zafixovat. Cílem aretování rozvodů je zajistit, aby byly všechny důležité součásti motoru vzájemně ve správné poloze – jednoduše řečeno, aby byly vzájemně synchronizovány tak, jak mají být.
Opomenutí tohoto kroku může mít za následek nemálo problémů. V lepším případě motor zkrátka nenastartuje, a pokud ano, bude jeho chod problematický. Projevuje se především kolísáním volnoběžných otáček spojeným se sníženým výkonem a zvýšenou spotřebou paliva, vysokou kouřivostí apod. Pak je třeba motor znovu pracně seřídit, což však zbytečně vyžaduje další čas a vybavení.
V krajním případě však může rozhozené časování vyústit až v takzvané „potkání se“ motoru, které bývá nezřídka fatální. V takovém případě se píst srazí s ventilem. Obě součásti se následně poškodí (ventilu se ohýbá dřík, zatímco píst má proražené či jinak poškozené dno). Kromě těchto dvou součástí pak vznikají škody i na dalších součástech motoru, například na ojnici, hlavě motoru apod. Cena opravy takto poničené pohonné jednotky bývá v řádech desetitisíců až statisíců korun, nezřídka je ale motor poškozen natolik vážně, že se jeho oprava zkrátka nevyplatí. Zvláště v případě starších vozidel, u nichž by se oprava vzhledem k ceně již nevyplatila, to může mít za následek i konec auta. Původně relativně banální výměna některé ze součástí rozvodů tak může mít nedozírné následky.
Investice do aretačního přípravku tedy rozhodně nepředstavuje vyhozené peníze. Naopak, vrací se velmi rychle.
Podobně důležité je pro chod motoru správně seřízené a funkční zapalování nebo žhavení. I těmto částem proto doporučujeme věnovat pozornost.