Přípravky pro aretaci a časování motoru
V této sekci najdete přípravky pro aretaci a časování motoru, zkráceně řečené aretační přípravky. Ty patří k základnímu vybavení každého autoservisu a automechanik se bez nich neobejde. Naše nabídka obsahuje přípravky pro nejrozšířenější značky aut – například BMW, Ford, Mercedes-Benz, Opel, všechny značky koncernu Volkswagen apod.
#ShowMore#
Na přání vám ale zajistíme i pomůcky pro méně rozšířené značky, jako třeba Alfa Romeo nebo Saab. Aretační přípravky jsou vám k dispozici buď v ucelených sadách, nebo jednotlivě pro konkrétní motorizaci. Vzhledem ke spolupráci mnoha automobilek může také jedna sada pasovat na motory více značek. Při vybírání správného kusu je třeba se řídit kódem motoru - během výrobního cyklu mohou být i na první pohled stejné pohonné jednotky v detailech odlišné. Nabízíme vám také i další přípravky na rozvody motoru. U nás si určitě vyberete.
- Alfa Romeo
- BMW
- Fiat
- Ford
- Land Rover, Jaguar
- Mazda
- Mercedes-Benz
- Mini
- Nissan
- Opel
- Peugeot, Citroen
- Porsche
- Renault
- VW koncern (VW, Audi, Škoda, Seat)
- Volvo
- Ostatní aretace / Časování
Nejprodávanější
Přípravky na aretaci rozvodů (časování) pro vozy koncernu VAG (1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDI), sada 6 dílů – QUATROS QS10365. Nástroje pro zajištění klikové hřídele, vstřikovacího...
Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových i dieselových motorů vozidel koncernu VAG, velká sada 32 dílů v plastovém kufru – QUATROS QS10082. S touto velkou 32dílnou...
Přípravky k aretování rozvodů Škoda (Octavia III), Volkswagen (Golf), Audi (A3, A4), motory VAG 1.6 TDI CR a 2.0 CR TDI CR od r. v. 2012 – QUATROS QS10614 Sada určená k...
Souprava přípravků na montáž a demontáž tlumiče vibrací a nastavení klikové hřídele – ASTA A-VD4C Sada je určená pro zajištění nastavení rozvodů v případě,...
Aretační přípravky na vačkové hřídele (tzv. vačky) a klikové hřídele (tzv. kliky) SATRA S-25VAG Používají se při montáži a demontáži vačkových hřídelí, testování a seřízení...
Nastavitelný klíč na aretaci rozvodů (časování) motoru, se sadou trnů, pro zážehové (benzínové) motory řady TSI – ASTA A-8084UPG Univerzální přípravek pro mnoho druhů...
Sada na aretaci rozvodů VW, Audi, Škoda, 1.2, 1.4, 1.6 FSi TSi TFSi GEKO Aretace rozvodů VW Audi Škoda, Seat s motory 1.2 TSi, TFSi a motory 1.4, 1.6 FSi, TSi (rozvod řetězem)...
Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových motorů 1.0 12V / 1.2, 1.4 TSI a TFSI, v plastovém kufříku – QUATROS QS10359. Sada rozvodových nástrojů, která zablokuje a...
Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových i naftových motorů vozidel Ford, v plastovém kufříku – QUATROS QS10730. Určeno na výměnu rozvodového řemene na motorech...
Aretace rozvodů a čerpadla pro motory Ford 1.4, 1.6 TDci, 1.6 HDi, 2.0, 2.2, 2.4 Duratorq 16v TDdi, TDci (řetěz) – QUATROS QS10325. Sada je dodávána v plastovém kufříku. Barva...
Sada rozvodového – aretačního nářadí pro výměnu řemene u vozidel Alfa Romeo, Fiat, GM (Chrysler, Jeep, Vauxhall/Opel) a Lancia s naftovými motory 1.6, 1.9, 2.0 a 2.4 L – QUATROS...
Aretační přípravky na rozvody benzínovvch motorů 1.6 a 1.8 litru 16V, pro Opel, Chevrolet, Fiat a další, sada v plastovém kufru - ASTA A-16180 Nářadí například pro...
Přípravky na aretaci rozvodů (časování) benzínových motorů aut koncernu VAG, 4dílná sada v plastové kazetě – QUATROS QS10084. Použití při montáži a demontáži vačkových hřídelí...
Aretační přípravky na rozvody motoru, pro zážehové (benzinové) motory 1.2 Tsi a 1.2 TFSi koncernu VAG (Volkswagen Group) s řetězovým rozvodem – ASTA A-12TFSI ...
Aretace rozvodů pro Fiat/Iveco/Citroen/Peugeot se vznětovými motory 2.3 a 3.0 JTD a HDI – QUATROS QS10674 Sada rozvodového nářadí pro zablokování vznětového...
Přípravky na aretaci rozvodů (časování) benzínových motorů 16 V – QUATROS QS10658. Určeno pro zážehové pohonné jednotky 1.25, 1.4, 1.6, 1.7, 1.8, 2.0 a 2.3 16 V ve vozidlech...
Klíč na napínák rozvodového řemene, jako OEM VAG T10020 (Škoda, VW, Seat, Audi) – QUATROS QS10367 Přípravek slouží ke snadnému nastavení (napnutí) napínací kladky...
Aretační přípravky na rozvody benzínových motorů 1.2 TSI a TFSi koncernu VAG s rozvodovým řetězem - SATRA S-12TFSI Kódy motorů:...
Aretační přípravek na kola vačkové hřídele VAG motorů 1.4 a 1.6 16V (Volkswagen, Škoda, Audi, Seat) – QUATROS QS10360. Aretační přípravek vačkového řemenu pro zážehový motor...
Aretační přípravky na rozvody (tzv. aretační kolíky) pro motory 1.5 a 1.9 dCi v automobilech Dacia, Nissan, Renault a Suzuki – QUATROS QS10777. Sada 3 kusů aretačních kolíků na...
Přípravek pro zjištění horní úvrati pístu ve válci motoru s držákem pro úchylkoměr – ASTA A-TP93 Určeno k namontování místo zapalovací svíčky (závit M14 x 1.25 mm)...
Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových – zážehových motorů, v plastovém kufříku – QUATROS QS10930. Sada se používá např. při výměně těsnění pod hlavou...
Aretační přípravky na rozvody motoru Citroen, Peugeot a Fiat s motory 2.0, 2.2 HDI (diesel) – QUATROS QS10297. Určeno pro zablokování rozvodů při servisních pracích na...
Aretační přípravky na časování benzínových motorů Fiat a Lancia, sada 2 díly - ASTA A-XF12V8 Určeno na aretaci vačkové hřídele (tzv. vačky) a klikové hřídele (tzv. kliky) při...
Aretační přípravky na rozvody (časování) dieselových motorů Ford TDCi 2.2 litru, v plastové kazetě – QUATROS QS10801. Používá se pro zajištění – aretaci klikové...
Aretační přípravky pro Opel, Alfa Romeo, Fiat, Chevrolet a SAAB; 1.4, 1.6 a 1.8 16V – QUATROS QS10651. Sada přípravků pro nastavení časování, výměnu rozvodového řemenu...
Čepy na aretaci vačkové hřídele třívalcových motorů HTP 1.2 12V (VAG) – QUATROS QS10332. Aretační přípravky se používají k vsunutí do vačkových hřídelí, čímž je zajistí proti...
Sada přípravků pro nastavování/časování rozvodů VAG (VW, Audi, Škoda, Seat) 1.4 a 1.6 FSI TWIN-CAM – QUATROS QS10603 Sada je určena pro přesné nastavování/časování rozvodů...
Aretační přípravky na rozvody (časování) motorů, v plastovém kufříku – SATRA S-BTFSI. Pro vozidla koncernu VAG se zážehovými (benzínovými) motory 2.0 litru FSi a TFSi. Ve...
Aretační přípravky na rozvody Opel a Chevrolet, motory 1.0, 1.2 a 1.4 16V s řetězovým rozvodem, 7dílná sada – QUATROS QS10750. Souprava nástrojů určená k aretací...
Aretační přípravky na rozvody (časování) dieselových motorů, sada 3 díly – QUATROS QS10335. Určeno pro vznětové (naftové) pohonné jednotky objemu 2.0 a 2.2 litru montované do...
Aretace rozvodů (časování) benzínových motorů 1.2 TSI a TFSI ve vozidlech koncernu VAG, sada 4 díly v plastové kazetě – QUATROS QS10661 Určeno pro zážehové...
Aretační sada pro blokaci rozvodů, pro motory CDTi, DTi a dCi (Renault, Opel, Nissan, Dacia) – QUATROS QS10306. Aretace rozvodů pro Renault, Nissan dCi, Opel Di, DTi, CDTi....
Aretační přípravek na rozvody vozů Opel, Fiat, Ford; motory 1.3 CDTi a JTD, sada v plastové kazetě – QUATROS QS10310 Sada přípravků a aretačních trnů pro...
Aretační přípravky na rozvody (časování) dieselových – vznětových motorů, v plastovém kufříku – QUATROS QS10096 Určeno pro pohonné jednotky s označením M47 (řadový 4válec)...
Aretace rozvodů pro motory Opel 1.0 12V; 1.2 16V; 1.4 16V Twin Cam benzín, rozvodový řetěz – QUATROS QS10304. Sada přípravků pro vozy Opel pro výměnu rozvodového...
Aretační přípravky: nezbytné vybavení pro opravu rozvodů motoru
Speciální přípravky pro aretaci a časování motoru mají mezi autoservisním vybavením zvláštní postavení. Bez nich by značná část oprav pohonných jednotek aut nebyla možná buď vůbec, nebo jen složitě a s nejistým výsledkem. Jejich koupě je tak pro automechaniky víceméně nutnost.
Princip funkce těchto přípravků je přitom poměrně jednoduchý. Slouží k zajištění, tedy aretování vačkových hřídelí či částí rozvodů. Jmenujme například rozvodová kola, setrvačníky, klikové hřídele atd. Pokud je například nutné měnit na vozidle rozvodový řemen, řetěz (mylné je stále ještě rozšířené pravidlo, že řetěz bývá takzvaně bezúdržbový – může se například vytahat) nebo čerpadlo, je nutné rozvody ještě před započetím prací takto zafixovat. Cílem aretování rozvodů je zajistit, aby byly všechny důležité součásti motoru vzájemně ve správné poloze – jednoduše řečeno, aby byly vzájemně synchronizovány tak, jak mají být.
Opomenutí tohoto kroku může mít za následek nemálo problémů. V lepším případě motor zkrátka nenastartuje, a pokud ano, bude jeho chod problematický. Projevuje se především kolísáním volnoběžných otáček spojeným se sníženým výkonem a zvýšenou spotřebou paliva, vysokou kouřivostí apod. Pak je třeba motor znovu pracně seřídit, což však zbytečně vyžaduje další čas a vybavení.
V krajním případě však může rozhozené časování vyústit až v takzvané „potkání se“ motoru, které bývá nezřídka fatální. V takovém případě se píst srazí s ventilem. Obě součásti se následně poškodí (ventilu se ohýbá dřík, zatímco píst má proražené či jinak poškozené dno). Kromě těchto dvou součástí pak vznikají škody i na dalších součástech motoru, například na ojnici, hlavě motoru apod. Cena opravy takto poničené pohonné jednotky bývá v řádech desetitisíců až statisíců korun, nezřídka je ale motor poškozen natolik vážně, že se jeho oprava zkrátka nevyplatí. Zvláště v případě starších vozidel, u nichž by se oprava vzhledem k ceně již nevyplatila, to může mít za následek i konec auta. Původně relativně banální výměna některé ze součástí rozvodů tak může mít nedozírné následky.
Investice do aretačního přípravku tedy rozhodně nepředstavuje vyhozené peníze. Naopak, vrací se velmi rychle.
Podobně důležité je pro chod motoru správně seřízené a funkční zapalování nebo žhavení. I těmto částem proto doporučujeme věnovat pozornost.