Vážení zákazníci, 5.7. a 6.7. budeme mít ZAVŘENO. - více informací zde │ Omezení vychystávání balíků - více informací zde

Rovnačky disků – ocelových i litých

Rovnačka disků se používá v situaci, kdy naražený ráfek již není možné vyvážit klasickým způsobem pomocí závaží a je třeba většího zásahu. Rovnání disků je přitom časově nenáročné a zabere jen několik minut.

Pokračovat
Parametry
od do
67 639,00 Kč s DPH
Do týdne
+ -
Obj. kód: 16.13
19 239,00 Kč s DPH
Do týdne
+ -
Obj. kód: 16.60
179 080,00 Kč s DPH
Vyprodáno
+ -
Obj. kód: 16.20
Doprava zdarma
16 352,00 Kč s DPH
Vyprodáno
+ -
Obj. kód: 16.139
Doprava zdarma
6 166,00 Kč s DPH
Vyprodáno
+ -
Obj. kód: 16.138
72 358,00 Kč s DPH
Vyprodáno
+ -
Obj. kód: 16.19
  • 24
  • 36
  • 48
  • Rovnačka disků dokáže pneuservisu zajistit obživu i mimo hlavní sezónu

    I přes pomalu se lepšící stav českých silnic nejsou naražené disky stále ničím výjimečným. Takto poškozené kolo začne „házet“, což se negativně projevuje na řízení, bezpečnosti a kvalitě jízdy a životnosti podvozkových částí, například čepů, ložisek apod. Zatímco menší nevývažky se dají účinně odstranit na vyvažovačce za pomocí vyvažovacího závaží, větší poškození je nutné vyrovnat mechanicky. K tomuto účel slouží právě rovnačky disků.

     

    Princip je přitom relativně jednoduchý. Naražený ráfek se za pomocí speciálního příslušenství upne do stroje a následně je mechanicky vyrovnán. Tímto způsobem lze opravovat ocelové i lité (tzv. ALU) disky rozličných rozměrů. Stroje v naší nabídce zvládají rozsah přibližně 10“ – 30“. Vyrovnání je tedy možné nejen u disků osobních aut, ale také ráfků na off-roady, SUV a další větší vozidla, u kterých díky jejich terénnímu provozu hrozí naražení kola přece jen více.

     

    Rovnačky na menší a větší disky se mezi sebou v několika věcech odlišují. Asi neviditelnější rozdíl představuje vrchní propojení, tzv. vrchní most, vyskytující se u modelů určených právě na větší a tužší disky. Tento prvek poskytuje stroji potřebnou pevnost – ani při práci s velkým a pevným kolem rovnačka tzv. „neuhne“. Ráfek je tím pádem skutečně vyrovnaný a lze na něj bez obav nazout pneumatiku. Další rozdíl představuje například slabší hydraulické čerpadlo u modelů na menší disky. S těmito rozdíly je dobré počítat ještě před nákupem – jinou variantu pravděpodobně zvolí menší pneuservis zaměřující se na klasická osobní auta a jinou velká firma, jejíž valná část zákazníků se rekrutuje mezi majiteli SUV a dalších větších vozů.

     

    Pro pneuservisy pak představuje rovnačka zajímavý způsob, jak stabilně vydělávat i mimo vrcholy sezóny na jaře a před zimou, kdy vrcholí zájem o přezouvání pneumatik. Rovnání disků může zajistit obživu i v obdobích, kdy je zájem o pneuservisní služby obecně slabší, především v létě. Případná investice se tedy vyplatí.

     

    I tento způsob opravy ráfků má samozřejmě své limity. V případě, že je kolo naraženo skutečně hodně, například po najetí do výmolu ve velmi vysoké rychlosti, je lépe jej zcela nahradit novým. Ani rovnání tedy „nezachrání“ úplně vše. Proti vršení velkého množství rovnacího závaží na sebe, dodnes praktikovaného v některých servisech, však tato metoda představuje výrazný pokrok, a to i s ohledem na bezpečnost. Špatně vyvážené či dokonce nevyvážené kolo automobilu totiž může velmi snadno způsobit dopravní nehodu.