Zouvačky pneumatik - montážní stroje
Zouvačka pneumatik, jinak řečeno montážní stroj, je pro pneuservis zásadní vybavení. Umožňuje rychlé, kvalitní a efektivní přezutí plášťů, a to s minimálním rizikem jejich poškození. Je proto samozřejmé, že širokou nabídku zouvaček pro motorky, osobní i nákladní auta a velké stroje najdete také v našem sortimentu.
#ShowMore#
Je jen na vás, zda zvolíte základní poloautomatický model, pokročilejší automat nebo takzvaný superautomat, který mechanikovi ulehčuje práci na maximální možnou míru. U nás můžete vybírat také z odpovídajícího příslušenství, které k montážním strojům patří. Při přezouvání plášťů na zouvačce je nutné patku pneumatiky ošetřit montážní pastou nebo gelem. Bohatý výběr této pneuservisní chemie jsme pro vás připravili také.
Nejprodávanější
Montážní stroj, tzv. zouvačka na kola zahradní a manipulační techniky a vozíků, popř. osobních aut, manuální pohon – Ferdus TRSM-008 Jednoduchý, a přitom velmi praktický stroj...
Zouvačka – montážní stroj automatický, velký rozsah upnutí 10-24“, s helperem a komplet příslušenstvím – Golemtech TC-03 MAXI Profesionální, dvourychlostní stroj určen pro...
Plně automatická zouvačka pro kola nákladních vozidel do rozměru 56“, analogové ovládání – T980 Obsluhující pracovník stroj ovládá pomocí joysticků na ovládacím stojanu. Všechny...
Moderní zouvačka s Wi-Fi připojením, pro kola nákladních vozidel do rozměru 56“, plně automatická – T980 Plně automatický stroj pro montáž a demontáž pneumatik nákladních...
Automatická zouvačka pro nákladní kola v rozměru 14“-26“, ocelová platforma, dvourychlostní otáčení – TC568-2Tato nákladní automatická zouvačka je moderně konstruovaný stroj pro...
Zouvačka pneumatik: jak vybrat, aby přesně vyhovovala?
Výběr montážního stroje, lidově zkrátka označovaného jako zouvačka, je složitější, než se může na první pohled zdát. Každá z variant na současném trhu se hodí pro odlišné podmínky a nasazení. Před koupí je proto na místě pečlivě rozhodnout, k čemu a jak bude stroj sloužit.
Nejjednodušší a nejlevnější variantou bývá tzv. poloautomatická zouvačka. Její vybavení bývá velmi skromné, otáčení upínacího stolu často pouze jednorychlostní a obsluhující mechanik vykonává většinu činností sám pomocí doplňkových nástrojů, především montážní páky. Přezouvání pneumatik je tak pořád relativně pracné a trvá déle. I kvůli tomu se poloautomaty hodí spíše do autoservisů, které chtějí rozšířit portfolio nabízených služeb, než pro pneuservisy, u nichž se zvláště během podzimní a jarní sezóny očekává rychlé obsloužení velkého počtu zákazníků.
Pokročilejší řešení představuje automatická zouvačka. Výbava již bývá bohatší než v případě poloautomatů, upínací stůl mívá dvourychlostní otáčení. Ovládání montážního sloupu a palce bývá pneumatické a práce tím pádem vyžaduje podstatně méně námahy. Některé činnosti ale musí obsluha stále vykonávat sama pomocí příslušných nástrojů, především páčidla. Tento druh montážního stroje je pro provoz pneuservisu plně dostačující, jeho ovládání však proti nejpokročilejším modelům vyžaduje více námahy.
Vrcholem nabídky je plně automatická, jinak řečeno superautomatická zouvačka. Její vybavení je velmi bohaté, ke standardnímu příslušenství patřívá helper a montážní palec pokročilé konstrukce, které montáž a demontáž plášťů usnadňují na maximální možnou míru. Díky tomu obsluha nemusí do procesu zasahovat montážní pákou. Vše je ovládáno pneumaticky, samozřejmostí bývá dvourychlostní otáčení upínacího stolu. Rovněž ergonomie bývá na velmi vysoké úrovni. Takto konstruovaný montážní stroj je vhodný pro velmi vytížené pneuservisy, obsluhující denně desítky zákazníků s pneumatikami rozličných velikostí a druhů (ocelové nebo lité disky, klasické i nízkoprofilové pneumatiky či Run Flat apod.).
Při výběru správného druhu montážního stroje hrají roli i další faktory. Je třeba například rozhodnout, na jak velká kola se daný pneuservis specializuje, resp. zda obsluhuje pouze osobní auta, popř. dodávky, nebo i nákladní vozidla a těžké stroje, popř. i motocykly. Doplňkové vybavení v podobě speciálních nástavců či chráničů na montážní palec a upínací stůl pak vyžaduje práce s litými koly. Pozornost je nutné věnovat také konstrukci strojů – například montáž a demontáž nízkoprofilových a tzv. Run Flat pneumatik s vyztuženou bočnicí vyžaduje zesílené některé části, především tzv. Helper.