Prořezávačky dezénu pneumatik

Prořezávačky pneumatik jsou určeny pro obnovení dezénu na radiálních pláštích nákladních aut. Pneumatika, která může proces podstoupit, je označena jako Regroovable. Pomocí nažhaveného nože mechanik obnoví drážky v běhounu a tím se prodlouží životnost kola.

Pokračovat
Parametry
od do
Doprava zdarma
4 707,00 Kč s DPH
✓ Skladem
+ -
Obj. kód: 10.72
1 245,00 Kč s DPH
✓ Skladem
+ -
Obj. kód: 10.17
od 411,00 Kč s DPH
✓ Skladem
Obj. kód: HLNOZR
od 411,00 Kč s DPH
✓ Skladem
Obj. kód: HLNOZW
160,00 Kč s DPH
Do týdne
+ -
Obj. kód: 10.777
858,00 Kč s DPH
Do týdne
+ -
Obj. kód: 10.775
Doprava zdarma
9 184,00 Kč s DPH
Do týdne
+ -
Obj. kód: 10.771
183,00 Kč s DPH
Do týdne
+ -
Obj. kód: 10.774
2 771,00 Kč s DPH
Do týdne
+ -
Obj. kód: 10.773
233,00 Kč s DPH
Do týdne
+ -
Obj. kód: 10.782
Doprava zdarma
8 458,00 Kč s DPH
Do týdne
+ -
Obj. kód: 10.77
1 682,00 Kč s DPH
Do týdne
+ -
Obj. kód: 10.778
Doprava zdarma
11 991,00 Kč s DPH
Do týdne
+ -
Obj. kód: 111.31
Doprava zdarma
9 659,00 Kč s DPH
Vyprodáno
+ -
Obj. kód: 10.60
665,00 Kč s DPH
Vyprodáno
+ -
Obj. kód: 10.776
13 203,00 Kč s DPH
Vyprodáno
+ -
Obj. kód: 10.781
54 450,00 Kč s DPH
Vyprodáno
+ -
Obj. kód: 10.779
Doprava zdarma
9 678,00 Kč s DPH
Vyprodáno
+ -
Obj. kód: 111.19
Doprava zdarma
6 044,00 Kč s DPH
Vyprodáno
+ -
Obj. kód: 10.772
  • 24
  • 36
  • 48
  • Prořezávačka dezénu prodlouží životnost pneumatiky a ušetří tisíce

    Dodatečné prořezání dezénů je relativně snadný a rychlý způsob, jak prodloužit životnost opotřebované pneumatice. Má ale pár pravidel, které je třeba dodržovat. Vlastnictvím kvalitní prořezávačky pneumatik vše totiž pouze začíná. Obnovení dezénu je především možné pouze u gum, označených na boku heslem Regroovable. Nejčastěji jsou to radiální nákladní kola. Osobní pneumatiky tento proces v žádném případě podstupovat nesmějí!

     

    Správný moment nastává, když má původní vzorek hloubku zhruba 3 – 4 milimetry. Rozhodně tedy ne ve chvíli, kdy je sjetý na zákonnou normu či dokonce pod ni! Plášť vhodný k prořezání má pod původním běhounem ještě dostatečně silnou vrstvu gumy, která je ale často zbytečně nevyužita. Po obnovení dezénu je díky tomu možné pneumatiku dále bez potíží používat. Platí, že po prořezání drážek by měla pod běhounem zůstat minimálně 2 – 3 milimetry silná vrstva gumy chránící kostru pláště. Pokud se při práci začnou objevovat vlákna prvního nárazníku, pneumatika je určena k likvidaci.

     

    Před započetím samotného obnovování je nejdříve nutné gumu pečlivě prohlédnout a opravit případná poškození. Pokud jsou v běhounu časté vrypy, řezy a další podobné škody (typické například pro pneumatiky často jezdící v terénu), obnovování vzorku se vůbec nedoporučuje a je lepší takový plášť úplně vyřadit! Stejně tak je lepší dále nepoužívat gumu, která je opotřebována nerovnoměrně (například po brždění smykem nebo kvůli špatnému vyvážení).

     

    Práci by měl dělat školený odborník s odpovídajícím nářadím. Základem je samozřejmě dobrá, rovnoměrně fungující prořezávačka, doporučuje se i speciální stojan na pneumatiky. Na něj umístěné kolo lze snadno pootáčet a díky tomu je řez pravidelný. Zvláště sofistikovanější typy stojanů mají systém otáčení ovládán elektricky pomocí pedálu (podobně jako například zouvačky) a mechanik se může díky tomu věnovat skutečně jen vlastní práci.

     

    Jak zmiňujeme výše, tuto činnost by ale měl vykonávat specialista. Při neodborném prořezání lze kolo nenávratně poškodit. Pokud je hloubka řezu přílišná, může být porušena kostra pneumatiky. Používání takové pneumatiky je nebezpečné, následné protektorování navíc již také není možné.

     

    Kvalitním prořezáním dezénu na vhodné pneumatice lze tedy ušetřit nemálo peněz. Nákladní pláště, kterých se tento postup týká, bývají velmi drahé a je tedy přirozené, že uživatelé je chtějí využít co nejvíce. Vše ale musí být provedeno kvalitně, s rozumem a s vědomím bezpečnosti na prvním místě.