1.5. a 8. 5. bude naše prodejna ZAVŘENA a ani na telefonní lince nás nezastihnete. Objednávky přijaté během svátků začneme zpracovávat hned následující pracovní den.
Přípravky pro aretaci a časování motoru
V této sekci najdete přípravky pro aretaci a časování motoru, zkráceně řečené aretační přípravky. Ty patří k základnímu vybavení každého autoservisu a automechanik se bez nich neobejde. Naše nabídka obsahuje přípravky pro nejrozšířenější značky aut – například BMW, Ford, Mercedes-Benz, Opel, všechny značky koncernu Volkswagen apod.
#ShowMore#
Na přání vám ale zajistíme i pomůcky pro méně rozšířené značky, jako třeba Alfa Romeo nebo Saab. Aretační přípravky jsou vám k dispozici buď v ucelených sadách, nebo jednotlivě pro konkrétní motorizaci. Vzhledem ke spolupráci mnoha automobilek může také jedna sada pasovat na motory více značek. Při vybírání správného kusu je třeba se řídit kódem motoru - během výrobního cyklu mohou být i na první pohled stejné pohonné jednotky v detailech odlišné. Nabízíme vám také i další přípravky na rozvody motoru. U nás si určitě vyberete.
-
Alfa Romeo
-
BMW
-
Fiat
-
Ford
-
Land Rover, Jaguar
-
Mazda
-
Mercedes-Benz
-
Mini
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot, Citroen
-
Porsche
-
Renault
-
VW koncern (VW, Audi, Škoda, Seat)
-
Volvo
-
Ostatní aretace / Časování
Nejprodávanější

Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových motorů 1.0 12V / 1.2, 1.4 TSI a TFSI, v plastovém kufříku – QUATROS QS10359Sada rozvodových nástrojů, která zablokuje a...

Aretace rozvodů Volkswagen, Audi, Škoda, 1.2, 1.4, 1.6 FSi, TSi, TFSi – SATRA S-XUPVW Aretační sada pro nastavení a aretaci rozvodů u vozidel s rozvodem poháněným řetězem...

Přípravky k aretování rozvodů Škoda (Octavia III), Volkswagen (Golf), Audi (A3, A4), motory VAG 1.6 TDI CR a 2.0 CR TDI CR od r. v. 2012 – QUATROS QS10614 Sada určená k...

Aretační přípravky na rozvody motoru Citroen, Peugeot a Fiat s motory 2.0, 2.2 HDI (diesel) – QUATROS QS10297. Určeno pro zablokování rozvodů při servisních pracích na...

Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových i naftových motorů vozidel Ford, v plastovém kufříku – QUATROS QS10730. Určeno na výměnu rozvodového řemene na motorech...

Aretační přípravky na rozvody (časování) tříválcového benzínového motoru 1.0 a 1.2 VTi PureTech vozidel Peugeot a Citroen – QUATROS QS10648A. Používá se při aretaci...

Aretační přípravky na rozvody motorů Peugeot/Citroën/Mini 1.6 HDI – QUATROS QS10251. Určeno pro vznětové (dieselové) motory HDI objemu 1.6 litru montovaných do vozidel koncernu...

Aretační přípravky na rozvody motoru, pro zážehové (benzinové) motory 1.2 Tsi a 1.2 TFSi koncernu VAG (Volkswagen Group) s řetězovým rozvodem – ASTA A-12TFSI ...

Aretační přípravky rozvodů motorů Citroen, Peugeot, Opel 1.2Vti/GDI – QUATROS QS10076. Sada je určena pro bezpečnou práci na hlavě motoru bez rizika rozhození časování....

Aretační přípravky na rozvody motorů Opel 1.6 CDTi – QUATROS QS10675. Určeno pro servisní práce na vznětových (dieselových) motorech 1.6 CDTi ecoFLEX vozidel Opel. Dodáváno v...

Aretační sada na motory VW 2.4D, 2.5 TDI (CR), 1.9D a 1.9D Turbo – QUATROS QS10660. Sada na aretaci rozvodů pětiválcových naftových motorů v modelech Volkswagen...

Sada aretačních přípravků pro motory 1.9 TDI a SDI ve vozech Volkswagen group a Ford – QUATROS QS10317. Nástroje k aretaci rozvodů na motorech 1.9 TDI a 1.9 SDI s rotačním...

Aretační přípravky na rozvody benzínovvch motorů 1.6 a 1.8 litru 16V, pro Opel, Chevrolet, Fiat a další, sada v plastovém kufru - ASTA A-16180 Nářadí například pro...

Přípravky na aretaci rozvodů (časování) motorů VAG 1.8 a 2.0 TSI/TFSI, včetně úchylkoměru, v plastovém kufru – QUATROS QS10826. Určeno pro zablokování...

Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových motorů vozidel koncernu VW, v plastovém kufru – QUATROS QS10838. Určeno pro 4válcové zážehové pohonné jednotky objemů...

Nastavitelný klíč na aretaci rozvodů (časování) motoru, se sadou trnů, pro zážehové (benzínové) motory řady TSI – ASTA A-8084UPG Univerzální přípravek pro mnoho druhů...

Aretační přípravky na rozvody (časování) naftových motorů objemu 1,6 litru, v pěnové vložce – QUATROS QS10422 Určeno pro vznětové pohonné jednotky 1.6 CDi/BlueTEC, 1.6...

Přípravky na aretaci rozvodů (časování) benzínových motorů Opel a Chevrolet 1.0 12v, 1.2, 1.4 16v s řetězovým rozvodem, sada v plastovém kufru - SATRA S-BOP1 Určeno pro...

Sada na aretaci rozvodů motorů OPEL 2.0CDTi EcoFLEX – QUATROS QS10064. Přípravky na výměnu rozvodového řemene a na další servisní práce na motoru auta. Pro vozidla...

Aretační přípravky na rozvody benzínových motorů 1.2 TSI a TFSi koncernu VAG s rozvodovým řetězem - SATRA S-12TFSI Kódy motorů:...

Aretační přípravky na rozvody motorů vozidel BMW N47 a N57 – QUATROS QS10070. Souprava určená pro práci na rozvodech (časování) naftových motorů BMW 1.6D, 2.0D a 3.0D....

Aretační přípravky na rozvody (časování) naftových motorů Ford 2.0 litru EcoBlue s rozvodovým řemenem, sada v plastovém kufru – QUATROS QS10406. Sada je určena pro...

Aretační přípravky benzínových motorů řad M152, M157, M276 a M278 ve vozidlech Mercedes-Benz, sada v plastové kazetě - ASTA A-HL278M Speciální nářadí určené pro nastavení...

Aretační přípravky na rozvody benzínových motorů koncernu VAG (VW) 1.8/2.0 TSI/TFSI 16V řady EA888, sada v plastové kazetě - SATRA S-VAG1820UPG Nářadí používané pro...

Aretační přípravky na rozvody (časování) motorů, v plastové kazetě - SATRA S-LR27D Určeno pro vznětové (dieselové) motory 2.7 a 3.0 V6 ve vozidlech koncernu PSA (Citroën a...

Aretační přípravky na rozvody Opel a Chevrolet, motory 1.0, 1.2 a 1.4 16V s řetězovým rozvodem, 7dílná sada – QUATROS QS10750. Souprava nástrojů určená k aretací...

Aretační přípravky na vačkové hřídele (tzv. vačky) a klikové hřídele (tzv. kliky) SATRA S-25VAG Používají se při montáži a demontáži vačkových hřídelí, testování a seřízení...

Aretační přípravky rozvodů motorů se 3 válci Ford 1.0 EcoBoost – QUATROS QS10732. Sada nářadí určená pro blokování a nastavování rozvodů benzínových motorů 1.0 EcoBoost...

Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových – zážehových motorů, v plastovém kufříku – SATRA S-XN12P Použití např. při výměně těsnění pod hlavou motoru, montáži a...

Aretační přípravky na rozvody motorů ASTA A-TDI1620CR Určeno k aretaci klikové hřídele (tzv. kliky), řemenic vačkové hřídele (tzv. vačky) a palivového čerpadla. Používá se při...

Aretační přípravky na rozvody (časování) dieselových motorů, sada 3 ks – SATRA S-F502D Určeno pro vznětové (naftové) pohonné jednotky objemu 2.0 a 2.2 litru montované do velmi...

Aretační přípravky na rozvody (časování) motoru, pro zážehové pohonné jednotky vozidel koncernu FCA (Fiat-Chrysler), sada v pěnové výložce – QUATROS QS10063. Používá se...

Aretační přípravky na vačkové hřídele „vačky“, pro benzinové motory Alfa Romeo 1.4, 1.6, 1.8 a 2.0 16V Twin Spark, v plastové kazetě - SATRA S-8078 Určeno pro...

Aretační přípravky na rozvody (časování) motorů BMW, sada v plastovém kufru - SATRA S-XN1318B Obsahuje přípravky k aretaci vačkové hřídele v horní úvrati Pro benzinové...

Aretační přípravky na rozvody (časování) motorů, sada v plastové kazetě – QUATROS QS10071. Určeno pro vozidla Alfa Romeo a Lancia se zážehovými (benzínovými) přeplňovanými...

Aretační přípravky na rozvody motoru vozidel Mercedes-Benz s motory 1.8, 2.1, 2.2 CDI s řetězovým rozvodem a kódem motoru OM651 (2009-2014) - QUATROS QS10058. Sada...
Aretační přípravky: nezbytné vybavení pro opravu rozvodů motoru
Speciální přípravky pro aretaci a časování motoru mají mezi autoservisním vybavením zvláštní postavení. Bez nich by značná část oprav pohonných jednotek aut nebyla možná buď vůbec, nebo jen složitě a s nejistým výsledkem. Jejich koupě je tak pro automechaniky víceméně nutnost.
Princip funkce těchto přípravků je přitom poměrně jednoduchý. Slouží k zajištění, tedy aretování vačkových hřídelí či částí rozvodů. Jmenujme například rozvodová kola, setrvačníky, klikové hřídele atd. Pokud je například nutné měnit na vozidle rozvodový řemen, řetěz (mylné je stále ještě rozšířené pravidlo, že řetěz bývá takzvaně bezúdržbový – může se například vytahat) nebo čerpadlo, je nutné rozvody ještě před započetím prací takto zafixovat. Cílem aretování rozvodů je zajistit, aby byly všechny důležité součásti motoru vzájemně ve správné poloze – jednoduše řečeno, aby byly vzájemně synchronizovány tak, jak mají být.
Opomenutí tohoto kroku může mít za následek nemálo problémů. V lepším případě motor zkrátka nenastartuje, a pokud ano, bude jeho chod problematický. Projevuje se především kolísáním volnoběžných otáček spojeným se sníženým výkonem a zvýšenou spotřebou paliva, vysokou kouřivostí apod. Pak je třeba motor znovu pracně seřídit, což však zbytečně vyžaduje další čas a vybavení.
V krajním případě však může rozhozené časování vyústit až v takzvané „potkání se“ motoru, které bývá nezřídka fatální. V takovém případě se píst srazí s ventilem. Obě součásti se následně poškodí (ventilu se ohýbá dřík, zatímco píst má proražené či jinak poškozené dno). Kromě těchto dvou součástí pak vznikají škody i na dalších součástech motoru, například na ojnici, hlavě motoru apod. Cena opravy takto poničené pohonné jednotky bývá v řádech desetitisíců až statisíců korun, nezřídka je ale motor poškozen natolik vážně, že se jeho oprava zkrátka nevyplatí. Zvláště v případě starších vozidel, u nichž by se oprava vzhledem k ceně již nevyplatila, to může mít za následek i konec auta. Původně relativně banální výměna některé ze součástí rozvodů tak může mít nedozírné následky.
Investice do aretačního přípravku tedy rozhodně nepředstavuje vyhozené peníze. Naopak, vrací se velmi rychle.
Podobně důležité je pro chod motoru správně seřízené a funkční zapalování nebo žhavení. I těmto částem proto doporučujeme věnovat pozornost.