Přípravky pro aretaci a časování motoru

V této sekci najdete přípravky pro aretaci a časování motoru, zkráceně řečené aretační přípravky. Ty patří k základnímu vybavení každého autoservisu a automechanik se bez nich neobejde. Naše nabídka obsahuje přípravky pro nejrozšířenější značky aut – například BMWFordMercedes-BenzOpel, všechny značky koncernu Volkswagen apod.

#ShowMore#

Na přání vám ale zajistíme i pomůcky pro méně rozšířené značky, jako třeba Alfa Romeo nebo Saab. Aretační přípravky jsou vám k dispozici buď v ucelených sadách, nebo jednotlivě pro konkrétní motorizaci. Vzhledem ke spolupráci mnoha automobilek může také jedna sada pasovat na motory více značek. Při vybírání správného kusu je třeba se řídit kódem motoru - během výrobního cyklu mohou být i na první pohled stejné pohonné jednotky v detailech odlišné. Nabízíme vám také i další přípravky na rozvody motoru. U nás si určitě vyberete.

 

Nejprodávanější

Aretace rozvodů VAG 1.6 a 2.0 TDI CR, od roku 2012 - QUATROS QS10614 2
1 414 Kč –18 %
Aretace rozvodů VAG 1.6 a 2.0 TDI CR, od roku 2012 - QUATROS QS10614
✓ Skladem - ihned k expedici (18 ks)
Kód: QS10614
Původně: 1 414 Kč  (–18 %)
1 159 Kč
(958 Kč bez DPH)
Aretace rozvodů JAGUAR, LAND ROVER, CITROEN a PEUGEOT,  2.7 a 3.0 V6 diesel - SATRA
545 Kč –9 %
Původně: 545 Kč  (–9 %)
491 Kč
(406 Kč bez DPH)
Aretace vstřikovacího čerpadla JAGUAR, LAND ROVER 3.0 TDV6 diesel - ASTA
655 Kč –10 %
Aretace vstřikovacího čerpadla JAGUAR, LAND ROVER 3.0 TDV6 diesel - ASTA
✓ Skladem - ihned k expedici (4 ks)
Kód: A-UK30D
Původně: 655 Kč  (–10 %)
589 Kč
(487 Kč bez DPH)
Stránka 1 z 1 - 3 položek celkem
Aretace rozvodů JAGUAR, LAND ROVER, CITROEN a PEUGEOT,  2.7 a 3.0 V6 diesel - SATRA
A
406 Kč bez DPH
491 Kč
545 Kč (–9 %)

Aretační přípravky na rozvody (časování) motorů, v plastové kazetě - SATRA S-LR27D Určeno pro vznětové (dieselové) motory 2.7 a 3.0 V6 ve vozidlech koncernu PSA (Citroën a...

Kód: S-LR27D
Aretace rozvodů VAG 1.6 a 2.0 TDI CR, od roku 2012 - QUATROS QS10614 2
Akce A
958 Kč bez DPH
1 159 Kč
1 414 Kč (–18 %)

Přípravky k aretování rozvodů Škoda (Octavia III), Volkswagen (Golf), Audi (A3, A4), motory VAG 1.6 TDI CR a 2.0 CR TDI CR od r. v. 2012 – QUATROS QS10614 Sada určená k...

Kód: QS10614
Aretace vstřikovacího čerpadla JAGUAR, LAND ROVER 3.0 TDV6 diesel - ASTA
B
487 Kč bez DPH
589 Kč
655 Kč (–10 %)

Aretační přípravek na vstřikovací čerpadlo dieselových motorů 3,0 litru vozidel Jaguar, Land Rover a Range Rover - ASTA A-UK30D Používá se pro aretaci – zablokování...

Kód: A-UK30D

Aretační přípravky: nezbytné vybavení pro opravu rozvodů motoru

Speciální přípravky pro aretaci a časování motoru mají mezi autoservisním vybavením zvláštní postavení. Bez nich by značná část oprav pohonných jednotek aut nebyla možná buď vůbec, nebo jen složitě a s nejistým výsledkem. Jejich koupě je tak pro automechaniky víceméně nutnost.

Princip funkce těchto přípravků je přitom poměrně jednoduchý. Slouží k zajištění, tedy aretování vačkových hřídelí či částí rozvodů. Jmenujme například rozvodová kola, setrvačníky, klikové hřídele atd. Pokud je například nutné měnit na vozidle rozvodový řemen, řetěz (mylné je stále ještě rozšířené pravidlo, že řetěz bývá takzvaně bezúdržbový – může se například vytahat) nebo čerpadlo, je nutné rozvody ještě před započetím prací takto zafixovat. Cílem aretování rozvodů je zajistit, aby byly všechny důležité součásti motoru vzájemně ve správné poloze – jednoduše řečeno, aby byly vzájemně synchronizovány tak, jak mají být.

Opomenutí tohoto kroku může mít za následek nemálo problémů. V lepším případě motor zkrátka nenastartuje, a pokud ano, bude jeho chod problematický. Projevuje se především kolísáním volnoběžných otáček spojeným se sníženým výkonem a zvýšenou spotřebou paliva, vysokou kouřivostí apod. Pak je třeba motor znovu pracně seřídit, což však zbytečně vyžaduje další čas a vybavení.

V krajním případě však může rozhozené časování vyústit až v takzvané „potkání se“ motoru, které bývá nezřídka fatální. V takovém případě se píst srazí s ventilem. Obě součásti se následně poškodí (ventilu se ohýbá dřík, zatímco píst má proražené či jinak poškozené dno). Kromě těchto dvou součástí pak vznikají škody i na dalších součástech motoru, například na ojnici, hlavě motoru apod. Cena opravy takto poničené pohonné jednotky bývá v řádech desetitisíců až statisíců korun, nezřídka je ale motor poškozen natolik vážně, že se jeho oprava zkrátka nevyplatí. Zvláště v případě starších vozidel, u nichž by se oprava vzhledem k ceně již nevyplatila, to může mít za následek i konec auta. Původně relativně banální výměna některé ze součástí rozvodů tak může mít nedozírné následky.

Investice do aretačního přípravku tedy rozhodně nepředstavuje vyhozené peníze. Naopak, vrací se velmi rychle.

Podobně důležité je pro chod motoru správně seřízené a funkční zapalování nebo žhavení. I těmto částem proto doporučujeme věnovat pozornost.