V sobotu 5. 7. máme prodejnu zavřenou. Užijte si volno, a v pondělí zase jedeme naplno – váš vercajk na vás bude čekat, nenecháme vás ve štychu!

Přípravky pro aretaci a časování motoru

V této sekci najdete přípravky pro aretaci a časování motoru, zkráceně řečené aretační přípravky. Ty patří k základnímu vybavení každého autoservisu a automechanik se bez nich neobejde. Naše nabídka obsahuje přípravky pro nejrozšířenější značky aut – například BMWFordMercedes-BenzOpel, všechny značky koncernu Volkswagen apod.

#ShowMore#

Na přání vám ale zajistíme i pomůcky pro méně rozšířené značky, jako třeba Alfa Romeo nebo Saab. Aretační přípravky jsou vám k dispozici buď v ucelených sadách, nebo jednotlivě pro konkrétní motorizaci. Vzhledem ke spolupráci mnoha automobilek může také jedna sada pasovat na motory více značek. Při vybírání správného kusu je třeba se řídit kódem motoru - během výrobního cyklu mohou být i na první pohled stejné pohonné jednotky v detailech odlišné. Nabízíme vám také i další přípravky na rozvody motoru. U nás si určitě vyberete.

 

Nejprodávanější

Aretace motorů VAG 1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDI - QUATROS QS10365
Aretace motorů VAG 1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDI - QUATROS QS10365
✓ Skladem - ihned k expedici (39 ks)
Kód: QS10365
 
295 Kč
(244 Kč bez DPH)
Aretační přípravky VW - velká sada - QUATROS QS10082
1 828 Kč –10 %
Aretační přípravky VW - velká sada - QUATROS QS10082
✓ Skladem - ihned k expedici (9 ks)
Kód: QS10082
Původně: 1 828 Kč  (–10 %)
1 645 Kč
(1 360 Kč bez DPH)
Kolíky na aretaci rozvodů NISSAN, RENAULT 1.5 dCi a 1.9 dCi, sada 3 kusy - QUATROS QS10777
 
159 Kč
(131 Kč bez DPH)
Aretační sada pro motory Ford, Mazda, Volvo - benzín a diesel - QUATROS QS10619
1 279 Kč –5 %
Původně: 1 279 Kč  (–5 %)
1 215 Kč
(1 004 Kč bez DPH)
Klíč na napínací kladky rozvodového řemenu VAG - QUATROS QS10367
Klíč na napínací kladky rozvodového řemenu VAG - QUATROS QS10367
✓ Skladem - ihned k expedici (15 ks)
Kód: QS10367
 
179 Kč
(148 Kč bez DPH)
Aretace rozvodů VAG 1.6 a 2.0 TDI CR, od roku 2012 - QUATROS QS10614
1 466 Kč –18 %
Aretace rozvodů VAG 1.6 a 2.0 TDI CR, od roku 2012 - QUATROS QS10614
✓ Skladem - ihned k expedici (17 ks)
Kód: QS10614
Původně: 1 466 Kč  (–18 %)
1 202 Kč
(993 Kč bez DPH)
Aretace rozvodů FORD 1.6 EcoBoost, 1.6 Duratec Ti-VCT - QUATROS QS10730
Aretace rozvodů FORD 1.6 EcoBoost, 1.6 Duratec Ti-VCT - QUATROS QS10730
✓ Skladem - ihned k expedici (8 ks)
Kód: QS10730
 
828 Kč
(684 Kč bez DPH)
Aretační přípravky na rozvody motoru Ford, Mazda Zetec 1.25 - 2.0 16v - QUATROS QS10658
 
249 Kč
(206 Kč bez DPH)
Aretace rozvodů VAG 1.4, 1.6 a 2.0 TDI CR turbo diesel, od roku 2012 - SATRA
926 Kč –15 %
Aretace rozvodů VAG 1.4, 1.6 a 2.0 TDI CR turbo diesel, od roku 2012 - SATRA
✓ Skladem - ihned k expedici (19 ks)
Kód: S-TDI1620CR
Původně: 926 Kč  (–15 %)
787 Kč
(650 Kč bez DPH)
Aretace rozvodů VW Audi Škoda 1.2, 1.4, 1.6 FSi TSi TFSi - SATRA
1 026 Kč –15 %
Aretace rozvodů VW Audi Škoda 1.2, 1.4, 1.6 FSi TSi TFSi - SATRA
✓ Skladem - ihned k expedici (39 ks)
Kód: S-XUPVW
Původně: 1 026 Kč  (–15 %)
872 Kč
(721 Kč bez DPH)
Stránka 1 z 1 - 8 položek celkem
Přípravek pro rozvody motoru VV/AUDI - SATRA S-VAG1820UPG
A
818 Kč bez DPH
990 Kč
1 100 Kč (–10 %)

Aretační přípravky na rozvody benzínových motorů koncernu VAG (VW) 1.8/2.0 TSI/TFSI 16V řady EA888, sada v plastové kazetě - SATRA S-VAG1820UPG Nářadí používané pro...

Kód: S-VAG1820UPG
Aretace rozvodů VW, Audi, Škoda, Seat - VAG 1.8, 2.0 TSI, TFSI - QUATROS QS10826
A
1 103 Kč bez DPH
1 335 Kč
1 405 Kč (–4 %)

Přípravky na aretaci rozvodů (časování) motorů VAG 1.8 a 2.0 TSI/TFSI, včetně úchylkoměru, v plastovém kufru – QUATROS QS10826. Určeno pro zablokování...

Kód: QS10826
Aretace rozvodů VAG 1.8 a 2.0 TSI a TFSI benzín - QUATROS QS10838
A
1 148 Kč bez DPH
1 389 Kč
1 462 Kč (–4 %)

Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových motorů vozidel koncernu VW, v plastovém kufru – QUATROS QS10838. Určeno pro 4válcové zážehové pohonné jednotky objemů...

Kód: QS10838
Aretační přípravky pro regulaci časování rozvodů VAG 1.8 a 2.0 FSI, TSI a TFSI - SATRA
B
155 Kč bez DPH
188 Kč

Aretační přípravky na rozvody (časování) motorů – SATRA S-SKW3 Speciální nástroje na montáž a demontáž ventilu vačkové hřídele v zážehových (benzínových)...

Kód: S-SKW3
Aretační přípravky pro regulaci časování vozů VAG 1.8 a 2.0 FSI, TSI a TFSI - ASTA
D
573 Kč bez DPH
693 Kč

Aretační přípravky na rozvody (časování) motorů – ASTA A-SKW3 Určeno pro montáž a demontáž ventilu vačkové hřídele v zážehových (benzínových) motorech...

Kód: A-SKW3
Aretační sada pro regulaci časování vozů VAG 1.8 a 2.0 FSI / TSI / TFSI
564 Kč bez DPH
682 Kč

Aretační sada pro vozy skupiny VAG 1,8 / 2,0 FSI / TSI / TFSI. Sada tří přípravků pro ventil vačkové hřídele v benzínových motorech s přímým vstřikem 1.8 L i 2.0...

Kód: MD1577
Přípravek na montáž a demontáž vibračních klapek VAG 1.8/2.0 TSI/TFSI - TESAM TS2299
4 962 Kč bez DPH
6 004 Kč
6 526 Kč (–8 %)

Přípravek na montáž a demontáž vibračních klapek motoru koncernu VAG, sada v plechovém kufříku s vnitřním vystláním – TESAM TS2299 Používá se např. při výměně těsnění...

Kód: TS2299
Sada na montáž a demontáž tlumiče vibrací klikové hřídele VAG 1.8 a 2.0 TSi / TFSi - ASTA
2 638 Kč bez DPH
3 192 Kč

Souprava přípravků na montáž a demontáž tlumiče vibrací a nastavení klikové hřídele – ASTA A-VD4C Sada je určená pro zajištění nastavení rozvodů v případě,...

Kód: A-VD4C

Aretační přípravky: nezbytné vybavení pro opravu rozvodů motoru

Speciální přípravky pro aretaci a časování motoru mají mezi autoservisním vybavením zvláštní postavení. Bez nich by značná část oprav pohonných jednotek aut nebyla možná buď vůbec, nebo jen složitě a s nejistým výsledkem. Jejich koupě je tak pro automechaniky víceméně nutnost.

Princip funkce těchto přípravků je přitom poměrně jednoduchý. Slouží k zajištění, tedy aretování vačkových hřídelí či částí rozvodů. Jmenujme například rozvodová kola, setrvačníky, klikové hřídele atd. Pokud je například nutné měnit na vozidle rozvodový řemen, řetěz (mylné je stále ještě rozšířené pravidlo, že řetěz bývá takzvaně bezúdržbový – může se například vytahat) nebo čerpadlo, je nutné rozvody ještě před započetím prací takto zafixovat. Cílem aretování rozvodů je zajistit, aby byly všechny důležité součásti motoru vzájemně ve správné poloze – jednoduše řečeno, aby byly vzájemně synchronizovány tak, jak mají být.

Opomenutí tohoto kroku může mít za následek nemálo problémů. V lepším případě motor zkrátka nenastartuje, a pokud ano, bude jeho chod problematický. Projevuje se především kolísáním volnoběžných otáček spojeným se sníženým výkonem a zvýšenou spotřebou paliva, vysokou kouřivostí apod. Pak je třeba motor znovu pracně seřídit, což však zbytečně vyžaduje další čas a vybavení.

V krajním případě však může rozhozené časování vyústit až v takzvané „potkání se“ motoru, které bývá nezřídka fatální. V takovém případě se píst srazí s ventilem. Obě součásti se následně poškodí (ventilu se ohýbá dřík, zatímco píst má proražené či jinak poškozené dno). Kromě těchto dvou součástí pak vznikají škody i na dalších součástech motoru, například na ojnici, hlavě motoru apod. Cena opravy takto poničené pohonné jednotky bývá v řádech desetitisíců až statisíců korun, nezřídka je ale motor poškozen natolik vážně, že se jeho oprava zkrátka nevyplatí. Zvláště v případě starších vozidel, u nichž by se oprava vzhledem k ceně již nevyplatila, to může mít za následek i konec auta. Původně relativně banální výměna některé ze součástí rozvodů tak může mít nedozírné následky.

Investice do aretačního přípravku tedy rozhodně nepředstavuje vyhozené peníze. Naopak, vrací se velmi rychle.

Podobně důležité je pro chod motoru správně seřízené a funkční zapalování nebo žhavení. I těmto částem proto doporučujeme věnovat pozornost.