Takhle se jezdí na Le Mans, byli jsme tam!

15. a 16.4. senáš kamarád Martin Vašulín, zúčastnil se svým týmem Uniserv moto82team závodu Le Mans EWC, kde se umístili na krásném 30. místě! Gratulujeme!

ig1

EWC Le Mans je jedna z částí mistrovství světa FIM Endurance. Jedná se o motocyklový vytrvalostní závod – vyhrává ten, kdo ujede nejvíc kol za 24 hodin.

24_hodin_le_mans_pre__640_cut

Motorky jsou rozděleny do tří kategorií:

1. Formule EWC – v této kategorii můžou inženýři upravovat výkon v podstatě neomezeně, tělo motocyklu však musí zůstat skoro stejné, jako by bylo sériové.

2. Superstock – velmi omezené povolené úpravy, motorky jsou téměř v totožném stavu, jako když opustily výrobní linku.

3. Experimental – tyto stroje jsou zcela jiné než jejich původní staré já. Ať už jde o jiný motor, jinou vidlici, kola nebo rám, musí projít inovativní změnou, kterou poté schválí komise.

Všechny výše uvedené kategorie mají svá pravidla, co se týče počtu válců a objemem motoru. 

    Závod v Le Mans není typickým motocyklovým závodem, jezdí se 24 hodin, motorky musí vydržet mechanický tlak a jezdci se perou s únavou a psychickým tlakem. Mistrovství se skládá z několika závodů, přičemž nejkratší z nich má 8 hodin, což není vůbec krátká doba. Stejně jako jezdci jsou důležití i mechanici, kteří se starají o stroje, jediná jejich chyba může způsobit tragickou nehodu. Proto by mechanici vždy měli mít co nejlepší nářadí, od plně vybavené dílny po přenosné nářadí, brašny atd. Všechno máme na našich stránkách, nářadí pro profíky i příležitostné kutily.

    Motorky nejsou jako auta, ve kterých je při takových závodech klec, speciální bezpečnostní pásy a další prvky, které na motorce, jak jistě víte, nejsou. Proto je potřeba daleko větší míra disciplíny a soustředění.

    Tímto bychom chtěli poděkovat všem jezdcům a především Martinovi Vašulínovi, za jejich nasazení, obětavost a risk při přinášení úsměvů na naše tváře.